rap müzikte beatmakerların sadece drumkit yazması - bol sözlük

rap müzikte beatmakerların sadece drumkit yazması



başlık no:18755 okunma:2548



  1. çoğu rap müzik icra eden insanlarda görüyorum bu durumu.adamın altyapısı tamamen alıntı.tamam sample alsınlar da usta şarkıyı komple alıp birkaç seviye transpoze edip koyuyorsunuz,ondan sonra da geriye sadece bateriyi ve subbassı koymak kalıyor.işte bu durumdan rahatsızım ben.insanlar harıl harıl entel samplelar araştıracağına o zamanı enstrümanlar için harcasalar bence daha orjinal ürünler çıkabilir diye düşünüyorum.

    bakın daha iyi demedim dikkat ettiyseniz,daha orjinal dedim.
    650 gayme maas
    29/3/2017 16:14 ~ 24/04/2023 16:06
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  2. bence sample ile de uğraşmıyorlar, rastgele birşeyler buluyorlar. zira bizdeki dj'lerde plak kültürü yok kesinlikle.
    Türkiye'de 5 hiphop dj'ini geçmez plakla haşır neşir olan dj sayısı maalesef.

    hiphop dj'leri iyice elektronikleşti maalesef.
    benim inim hiphop
    29/3/2017 16:22
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  3. aynı sorun türk rock müziğinde de meydana gelmiştir son zamanlarda.

    gitaristler yeni şeyler üretememektedir.. eski klasiklerin rifflerini alıp aynı gam ve notalarda dönerek sikindirik bir 2/4'lük ritim ve tek telden çalan sololar ile müziği mahvetmektedir. sonra aynısının akustik versiyonunu sıçıyorlar, adı alternatif müzik oluyor. evet adamlar grubu.. lafım sana. ergen kızlarını da al terk et sahneyi.

    çilekeş grubunun solisti yetenekliydi mesela bu konularda. adam bas gitarı resmen ağlatırken vokal anlamında da yeni şeyler getirdi müziğe. sonra ne mi oldu? grup dağılmak zorunda kaldı ve şimdilerde bubituzak adlı sikindirik bir grupta takılıyor adam. yazık.. gerçekten yazık.
    anonim
    29/3/2017 17:02 ~
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  4. @3 abi rap müziği basit kalmamalı işte.sene 2017 oldu halen underground takılıyoruz.insanlar rap müziğini bu topraklarda 20 senedir anlatmaya çalışıyor.demek ki yapılan yanlış işler var,yapılan yanlış stratejiler var.

    müzik karmaşık olursa çok yorulduk kısmına katılmıyorum.dubstep örneği vermişsin.adamları görüyorum abi yaparken.adamlarda 150-200 kanal var.yazıyorlar resmen.ha tamam 150-200 kanala saf kendi demiyorum ama 100 kanala da sample demek komik olur.rap müziğinin buralara gelmesi için bi engel göremiyorum.

    bi de sampledan kastım mesela terapi şarkısı değil de maskeli balo gibiydi.resmen kopyala yapıştır yani.bundan biraz şikayet ettim.


    ------------

    @4 aynen usta öte yandan sadece beatmakerlarda değil,enstrümal çalan kişilerde de bu mevcut.şu an çoğu rapçide bi canlı enstrüman isteği var.belki farklı tarzlarla haşir neşir olan insanlar biraraya gelse zenginlik oluşturabilir.mesela bu konuda mode xl'i çok beğenirim.adamların mevzu makamı albümünden önce yaptığı işleri ele alalım.piyano,bassline ve birkaç yaylı çalgı var.basit ama zengin içerik hocam.zaten veyasin hiphop jam söyleşisinde "ben macintosh yarışmasını kazandıktan sonra ankara'daki birçok metal grubu ile kayıt aldım,prodüktörlük yaptım." diyor.bu da kişinin kendi müziğine bakış açısını değiştirmiş ki mevzu makamında müziğine gitarı da eklemiş.bence güzel de olmuş yani.
    650 gayme maas
    29/3/2017 18:28 ~ 24/04/2023 16:07
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 




  5. içlerinde bulunduğum ve katıldığım güruh ne yazık ki. yakın zamanda canlı enstrüman çalan arkadaşımla beraber daha özgün soundlar çıkarmaya başlayacağım. bakalım zaman ne göstercek : )
    liberta
    29/3/2017 19:34
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  6. özeleştri var şukular şelale
    650 gayme maas
    29/3/2017 19:42 ~ 24/04/2023 16:07
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  7. rap müziğin basitliği diye birşey bence kesinlikle yok . acayip yaratıcı bir şekilde sample işleyen tonlarca insan var tamam türkiye de kötü örneklere denk geliyor olabilirsin ama kesinlikle bir basitlik mevzu bahis değil. daha fazla araştırmak doğru insanları dinlemek gerekiyor ki buda artık kolay bi olay. basit tekniklerle çok güzel dinlenebilir müzik yapabilirsin bunda da bir sıkıntı görmüyorum proje ne kadar complex olursa o kadar sağlam müzik diye birşey yok. kulakla müzik yapmak lazım gözle değil 300 kanal birşey ifade etmiyor bence. dünyanın en iyi beatmakerları kabul edilen çoğu kişi sampling yapan insanlar bu arada
    tamam da niye
    29/3/2017 20:03
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  8. @8 hocam kesinlikle haklısın.complex olan güzel diye birşey yok.hani böyle burger kinge gidip de bütün sosları alıp patatesi bi ona bi buna bi şuna batıran tipler vardır.o tür bi çeşitlilikten bahsetmiyorum tabi.ama her makarna yapılışında salçayı dayayıp sunuyorlar.biraz farklı şeyler gerekli.
    650 gayme maas
    29/3/2017 21:23 ~ 24/04/2023 16:08
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  9. ya bırak basit olsun ya, müzik bu. isteyen istediği şekilde yapsın. kasmayın bu kadar çok
    hector
    29/3/2017 21:43
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  10. aslında önemli olan güzel bir sound yakalamak ve üstüne akıcı birşeyler yazabilmek. bilmiyom ben hep basit looplarla, basit drumlarla tatmin olan birisiyim. bana daha güzel geliyor. trap beatin üstüne okunmuş şeyler pek bi ilgimi çekmiyor mesela.
    ret1arius
    29/3/2017 23:27
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 




  11. naber çalıntıydı. sagopa kendisi bile bunu kabul etti. hatta klibi dahi çalıntıydı. naber'e çalıntı değil demek hakikaten sagopa fanatizminin değişik boyutlara geldiğini gösteriyor ki bu durum bana hep saçma gelmiştir.

    başlığa gelecek olursak kesinlikle katılmadığım bir önerme olmuş. son yıllarda özellikle ülkemizde rap müzik altyapılarının geliştiğini hatta o kısım gelişirken aksine mc'lerin geride kaldığını düşünüyorum bazı istisnalar dışında. bu önermeye on yıl önce kesinlikle katılırdım ancak şu anda durum böyle değil.

    basitlik konusuna gelirsek özünde her şey basittir. basitçe yaptığın şey bir şey ifade etmez ama. önemli olan ne yapıyorsan yap iyi yapmaktır ki bunu yapabilen üç beş isim var bizim piyasada kimse de onlara laf etmiyor burada gördüğüm kadarıyla. sonuçta bir işin belli teknikleri var sende o teknikleri uyguluyorsun işin içine yaratıcılığını katarak. müzik prodüksiyonları bu şekilde kıyaslanamaz yani x y den daha basittir gibi. senin yaptığın basittir. basitse neden herkes bir dree, premier olamıyor o zaman. yada niye herkes bir avicii veya martin garrix gibi kendini dünyaya duyuramıyor. demek ki bir şeyleri başarmak basit bir şey değil o kadar da..

    edit: ret1'e katılıyorum sen "basit" bir döngü yakalarsın ama çok güzel bir melodidir bu. alır götürür beat'i.
    stenben
    29/3/2017 23:30 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  12. beatmaker ile producer arasında ki fark olarak açılsaydı başlık daha düzgün bi zeminde tartışabilirdik aslında. bu konuyla ilgili illmind ın bir yazısı var okumak isteyenler için illmindproducer.com
    tamam da niye
    30/3/2017 00:47
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  13. tamam da hocam o yazıyı kim okuyacak Allah aşkına?
    650 gayme maas
    30/3/2017 02:12 ~ 24/04/2023 16:10
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  14. @14 hacım eyvallah ben bunu yazdığımı unutmuştum iyi hortlatmışın (:

    bir de ben katılmıyorum işe başlamanın sample based çalışmakla olması gerektiğine.bu konu biraz uzun bir konu o yüzden detaya inmeyeceğim.belki bi ara tartışmak için yazarım.
    650 gayme maas
    31/12/2017 10:21 ~ 27/06/2023 21:10
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  15. isteyen istediği gibi başlasın moruk bu işin konulmuş bir kanunu yok tabi
    650 gayme maas
    31/12/2017 10:51 ~ 27/06/2023 21:11
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 







  16. primo nas ile bir plakçıya gidip bu parçadaki piano sample nı bulmamış olsaydı hiphop tarihinin en iyi parçalarından biri olmayacaktı mesela. sampling in bir ruhu var bu kadar tek düze bakmayın bence

    edit: ne bu alınganlık doktor yav hemen bir örseleme çabası. tamam preemo yerine primo yazdik tüh gordün mü bir boktan anlamiyormusuz biz
    tamam da niye
    31/12/2017 18:51 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  17. özür dilerim hocam.düzeltiyorum hatamı hemen.

    edit: düzelttim.
    650 gayme maas
    31/12/2017 19:06 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  18. @650 gayme maas gerek yok böyle pasif agresif hareketlere
    tamam da niye
    31/12/2017 19:41
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  19. istediği kadar üst düzey müzik ürünü olsun, bana çağrı sinci-lobotomi'nin beatinin verdiği hissi vermeyecekse yemişim öyle rap dinlemeyi.
    hector
    31/12/2017 20:06
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  20. fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: